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[567] Laghaim global communication.
日時: 2004/05/22 13:13
名前: BuCCi   <info@bucci.vis.ne.jp> ID:

This topic built for laghaim system communications.
If you wish communication to other laghaim system(Laghaim,Eternal Chaos,BiosFear&etc..),
It is glad if many articles are written.

CAUTIONS
1.I will delete, if the article of slander is found.
2.Give-and-take as much as possible.

and,
Let's go so that communication can be taken with a sufficient feeling.

PS.My english too poor ;( if i cant understood a mean of articles and type miss,
its a sorry..

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Re: Laghaim global communication. ( No.1 )
日時: 2004/05/22 14:02
名前: BuCCi  <info@bucci.vis.ne.jp> ID:

hello. i am BuCCi.
I'm playing japanese laghaim(Eternal Chaos).
My characters are
BuCCi - Bulkan 261Lv (main character)
and,Aidia 236Lv,Human 213Lv.

Japanese Infomations.
-Newly system in japanese.
Platinum system.
Pet trading system.
etc.....
The great white horn does not mount to system yet.

-Gems trading ratio.(in 2004/05/22 now)
Platinum 250,000 - 300,000 GOLD(Laim)
Amethyst 40,000 - 50,000 GOLD
Topaz 40,000 - 50,000 GOLD
Opal 60,000 - 80,000 GOLD
Sapphire 150,000 - 200,000 GOLD
Ruby 650,000 - 700,000 GOLD
Emerald 2,600,000 - 2,800,000 GOLD
Diamond 21,000,000 -22,000,000 GOLD

thanks.
Re: Laghaim global communication. ( No.2 )
日時: 2004/05/22 20:11
名前: NiceGIRL ID:

こんにちは. 私は韓国の LAGHAIM GAMERである NiceGIRLです.
2001年秋, Open Betaサービスの時からこのゲームを接して来ました.
私が初めて PLANET LAGHAIMに参加した時 Aidia 種族は存在しなかったです.

韓国のLAGHAIMと外国のLAGHAIMは内容とシステム面で少しの差があると分かっています.
価格とPatch, 新しいシステムの導入と效果は韓国 LAGHAIMが一番早く導入して, Laghaimerたちの検証を経ってパッチになった後外国に配布されるでしょう.

お互いに楽しい意見交換があったらと思います.
Eternal Chaosを楽しむ皆さんが私に質問をなされば韓国の場合に対して申し上げます.
私は日本語を翻訳サイトを通じて読めて, また翻訳サイトを通じて文を書くことができます.
ここで惹起される誤訳または意味伝達の誤解が生ずることができます. 翻訳エンジンの限界であることができます.
なにとぞ楽しいLAGHAIM生活になるように願います.

もう一度, Mr. BuCCiと皆さんに感謝いたします.

*****************************************************************************
(^o^)y-~
Re: Laghaim global communication. ( No.3 )
日時: 2004/05/23 07:43
名前: NiceGIRL ID:

Item Trading Ratio (Korea, Laim)
--------------------------

Now : 2004. 5. 10-20

紫水晶 : 2万
黄玉 : 3万
蛋白石 : 5万
玉 : 7万
紅玉 : 25万
緑柱石 : 150万
金剛石 : 650万
白金 : No Trade

--------------------------
Before a year : 2003. 8.

紫水晶 : 3万
黄玉 : 4万
蛋白石 : 6万
玉 : 10万
紅玉 : 100万
緑柱石 : 500万
金剛石 : 3000万
白金 : --- I have no memory.

1年間の宝石価格です良い参照になったらと思います.(^_^)
Re: Laghaim global communication. ( No.4 )
日時: 2004/05/23 02:12
名前: Human Lv.250 ID:

Hi, NiceGIRL

Why isn't platinum dealt with?
Doesn't Korean players use platinum system?

# I know that you can read Japanese using translation site.
# So, which is more easy to understand between English and Japanese(through translation site)?
# I will write in the language which you like.
Re: Laghaim global communication. ( No.5 )
日時: 2004/05/23 03:38
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr. Human Lv.250.

Yes. I can read and write Japanese more easy.
It is All right using English and Japanese.
I use Translation Site : http://japan.daum.net/

* READ
-Japanese -> Translation Site -> Korean
-English -> Using Convert Skills by Brain -> Korean (+_+)

* WRITE
-Korean -> Translation Site -> Japanese
-Korean -> Using Convert Skills by Brain -> English (+_+)


韓国では日程レベル以上の大部分の Playerが 10個以上の Magic platinumを持っています. 私の場合, 23個を持っています.

In THE GREAT WHITE HORN, Emerald級以下の武器でも Missが出ないです.
Platinum系列の武器は +5級の Emerald級武器と比べた時, +9以上になるとようとか高效率が現われます.
SILVER WING STAFFを除き Platinum武器は Lv. 210級の武器と 2階段差があります.
等しい Upgrade Costなら Lv. 210級を好みます.

Platinum ITEMが悪いというのではないです.あまりにも多い数の Platinum武器が誕生したし多くの数価防御具に再誕生しました.
現在, MERDUKE級防御具にも多くの PLAYERが Upgradeを試みて +なった防御具が多いです.

したがって, Platinum ITEMの製作と取り引きがよほど減ったしその結果で Magic Platinumの価格も下限価を記録します.これからの変化にしたがって価格は変わるが...

100% 正確ではないですが,(ITEM VALUE & COST are Changing day by day)

+8 Twilight Swordは +5 Zet storm Swordと交換が可能ですが +0 Teurous's Swordを購入不可能します.
Re: Laghaim global communication. ( No.6 )
日時: 2004/05/23 20:54
名前: krd ID:

Hi Mr.NiceGIRL

I have one question.
How much is Power Demolition and Power Slayer in korea now ?
Re: Laghaim global communication. ( No.7 )
日時: 2004/05/23 22:09
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr. krd.

(Laim 2004. 5.)
PADE : 3億2000万 - 3億5000万 (Steady)
PASL : 2500万 - 3000万 (Down)

MEDE : 1億 - 1億2000万
MESL : 1000万 - 1300万

HEDE : 1400万 - 1700万
HESL : 250万 - 300万

POWER DEMOLITIONは至尊の装備という名誉価値が輝いて POWER SLAYERは価格対性能比が高いです. 価格差は 10倍以上です.

PS>
Lv. 25 DRAGON SLAYERなどの新型装備が Patchになれば HEAVY~POWER Seriesの価格がもっと低くなるようにします.
Re: Laghaim global communication. ( No.8 )
日時: 2004/05/23 22:34
名前: ei ID:

Item Trading Ratio (Japan, gold)
--------------------------

Now : 2004. 5. 20-30
紫水晶 : 30000~40000
黄玉 : 30000
蛋白石 : 70000
玉 : 150000~180000
紅玉 : 650000~750000
緑柱石 : 2500000~2700000
金剛石 : 19000000~20000000
白金 : 200000~250000

PADE : 600000000~650000000
PASL : 40000000~43000000

How about SPitem ?
life300up neckless : 300000000
life500up : No Trade(rare)

strength12up ring : 155000000
strength18up : No Trade(rare)
Re: Laghaim global communication. ( No.9 )
日時: 2004/05/23 23:00
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr. ei.

Bulkanの場合, Lv. 280が過ぎる時 Special Itemは二種類だけ選好されます.

* +5% Experience Wristband : no trade

* +5% Gathering Laim Wristband : no trade
----------------------------------------------------------------------

* +500 Life Necklace : 8000万 ~ 1億

他の種類たちの適正価格に対してはよく分からないです.

## No tradeは適正価格線がないので販売者の提示する金額が公式価格になることを言います.
Re: Laghaim global communication. ( No.10 )
日時: 2004/05/24 15:38
名前: urotan ID:

To : NiceGIRL

* Message writes by English and Japanese so that it may be easy to translate.
Although it is idle talk rather than a question...

I am 254-Level KAILIPTON.
In Japan, KAILIPTON is called [endangered species].
KAILIPTON is unpopular now.
However, I like KAILIPTON.
Colorful magic, Scrolling, Return...etc.
It is pleasant to make full use of various skills.

How much popularity does KAILIPTON have in Korean LAGHAIM?
In Korea, Is KAILIPTON which is using the 3rd-skill, such as a HELL-TOUCH?
I am glad... if KAILIPTON's existence value is going up by introduction of the 3rd-skill.

Moreover, new 2nd-Weapon is also interesting.
In Korea, are there any mounting schedules, such as Lv.25 DRAGON SLAYER?
In Japan, existence of new 2nd-Weapon for KAILIPTON is spoken about.
(It is groundless... It is although it is mere rumor...)
This weapon name is [LV.4 HADES-WAND].

300-Level is exceeded, execution of QWEST seems to be severe.
When you free, Please introduce the conditions which obtain a 5LV. ANCIENT-RING.
Of course, If you want to get to know about Eternal Chaos of Japan, it will answer in the range which I know.

See you.
Re: Laghaim global communication. ( No.11 )
日時: 2004/05/24 15:40
名前: urotan ID:

--------Japanese ver.--------

* 翻訳し易いように、英語と日本語で書き込みます。
 質問というより雑談ですが・・・

私は254レベルのKAILIPTONです。
日本では、KAILIPTONは「絶滅危惧種」と言われています。
今、KAILIPTONは人気がありません。
しかし、私はKAILIPTONが好きです。
多彩な魔法、スクロール、リターンなどなど。
多様なスキルを駆使するのが楽しいです。

韓国のLAGHAIMでは、KAILIPTONはどのくらい人気があるのでしょうか?
韓国では、HELL-TOUCHなどの三次スキルを使っているKAILIPTONが居ますか?
三次スキルの導入で、KAILIPTONの存在価値が上がっていたら嬉しいです。

また、新しい2nd-Weaponも興味深いです。
韓国では、LV25 DRAGON SLAYER等の実装予定があるのでしょうか?
日本では、KAILIPTON用の新しい2nd-Weaponの存在が噂されています。
(根も葉もない・・・単なる噂ですが・・・)
その2nd-Weaponの名前は「黄泉のワンド」です。

LV300を超えると、QWEST遂行が厳しそうです。
暇な時に、5LV. ANCIENT-RINGを得る条件など、紹介してください。
もちろん、日本のEternal Chaosについて知りたい事がありましたら、私の知っている範囲で答えていきます。

それではまた。
Re: Laghaim global communication. ( No.12 )
日時: 2004/05/24 18:08
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr. urotan.

質問も雑談も嬉しいです. 事実は雑談がもっと好きです. Ha. Ha. (^_^)
前にも申し上げたように, 韓国には ITEMの現金販売が非常にひどいです.
したがって, うわさが ITEMの価格に大きい影響を及ぼします.
現在Bulkan's SECOND ATTACK Skillは最大値が 25 おこりますがまだ相応する補助武器が導入しなかったです.
たとえうわさだとしても, 韓国での GAMERの意見は開発部に多い影響を及ぼします.
公式的には Lv. 25 DRAGON SLAYERはうわさであるだけです.

The KAI. (KAILIPTON)

韓国では通り名"法師"だと呼びます. "魔法師"の略語ですよ.
韓国では BULKANとともに HIGH-METAレベルを一番早く取得した種族です.
すべての種族の中で一番強い基本攻撃力と戦闘能力, 多様な SPELLを持って非常に人気が高い種族です. (BULKANが個体数は一番多いです.)

KAILIPTONが韓国で人気の高い理由は次のように考えられます.

1) High Damage
2) Spell Cancel
3) Spell of the Scroll Books
4) Fully Effective Wand

-to be contined...-
Re: Laghaim global communication. ( No.13 )
日時: 2004/05/24 18:19
名前: NiceGIRL ID:

1) High Damage
補助武器の助けを除いた基本攻撃力が一番強いです. これは資金の消費なしに長期間の狩りが可能です. Human 種族といっしょにダンジョン等地でお金を一番早く得ます.

2) Spell Cancel
Dragon's Village(天空城)の屬性Monsterを相手でITEM Hunting作業の時, 自分や仲間が当ぎりStoned, Frozen, paralyzedなどの状態異常を解いてくれます. KAILIPTONがなければ狩りはとても難しくなります.

3) Spell of the Scroll Books
THE GREAT WHITE HORNで, 力強い WINTER KNIGHTを手軽く相対します. MUTANT MONSTERも Stoned spellや paralyzed spellに簡単に処理されます.LABIYON(pet)の支援までもらったら最高です.(実際に一番多く高級ITEMを取得する種族が KAIです.)

4) Fully Effective Wand
他の種族に比べて WANDの価格がチープです.WANDは他の種族たちのように攻撃にだけ重点を置かないです. 多くの效率的な使用が可能です.
致命的な累積Damageを持った遠距離戦闘用の CHAIN LIGHTENING WANDとSHOOTING STAR WAND.
大きいDamageを敵に与える同時に自分とLABIYON(pet)を保護する ICE WANDと STORM of CHAOS WAND.KAILIPTONの近接戦闘専用の MAGIC SWORD WAND.
このWANDの価格がチープで, 当日のPlay Pointによって他に扱われることができる点が面白いと言います.(日本では WAND価格が高いですか?)

現在韓国では,KAILIPTONのMETA Skill専用の2次武器"BLOODY GLOVE"があります. "HADES WAND"は楽しいうわさでしたね.
## BLOODY GLOVE : META SKILL用 ITEMで敵の生命を奪う
(Damage 270-420, accumulation 1500)

KAILIPTONのMETA Skillについては私はまだよく分からないです.申し訳ありません.


私の実の弟がKAILIPTON Userです. (Lv.220, PET Lv.80, 2004. 5. 23)
今度あいつが STORM of CHAOS WANDを 1200万 LAIMに購買しました.
FLYING DEVIL KINGを相手で WANDで一撃を与えたら"Confused"が適用されてやつの LABIYONがよく死なないんですね.
あいつはとても満足でしています.(^_^)

-to be contined...-
Re: Laghaim global communication. ( No.14 )
日時: 2004/05/24 18:44
名前: NiceGIRL ID:

Lv.290代後半からTHE GREAT WHITE HORNのQUESTが進行されます. 新しくすべてのLEVELに適用された "破滅の人形" QUESTはSPECIAL QUESTのCOUNTERを増加させなくて厄介な部分です.私はまだLv.5古代の指輪を得ることができなかったです.
(大変であるより面倒で..ha...ha...)

参照で, 韓国のWANDの価格は次の通りです.(Laim, 2004. 5. 20)

* CHAIN LIGHTENING (Lv.2 accumulation 2000) : 50~80万
* SHOOTING STAR (Lv.2 accumulation 2500) : 2800~3200万
* MAGIC SWORD (Lv.3) : 70~100万
* ICE (Lv.3 cast cold 80%) : 600~800万
* STORM of CHAOS (Lv.4 cast confuse 100%) : 1200~2000万

* 充電剤 : 2(1.5万 Sale on Dragon's Village), 3(2万), 4(4万)

------------------------------------------------------------------
確かにKAILIPTONはとても魅力ある種族です.自負心を感じても良さそうです.
Humanを META LEVELに進入させた後, 新しく KAIを育成する計画です.(^_^)
Re: Laghaim global communication. ( No.15 )
日時: 2004/05/24 23:25
名前: kai ID:

Hi Mr.NiceGIRL
I'm playing japanese laghaim(Eternal Chaos).
My characters are kairipton 254Lv.

How does a South Korean man divide? Capability value (status)
I want you to teach how the capability value (status) of kairipton is used.

I am glad to meet a man like you.(^^)
Re: Laghaim global communication. ( No.16 )
日時: 2004/05/25 01:51
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr. kai.

私はBulkanとHumanをPlayしました.
したがって, KAIのPOINT分配についてよく分からないですが,KAIを使う私の弟の助けを得て申し上げます.

### Skills and Technique ###
すべてのSkillは基本的にMasterする.ただ次のSkillは気を付ける.

* Warp to Village : 0, かえって移動装置一つを持って通う.
* META SKILLS : 0. Meta Skillは韓国でもその效率の十分な検証にならなかったしまたあんまり使わないことで現在は保留する.


### Points Distribution ###
KAIは Normal Typeと VS(PK) Typeがある.

* Normal Type : HPとMANAの割合を3:7で分配する.
MANA SHIELDによって, Monsterに100の物理ダメージを受ければ, 20%である 20は無效化(Shield吸収), 残り 80から 30%である 24を HPで消耗, 70%である 56を MANAで消耗する. したがって, HPと MANAを 3:7で分配する. 例えば, HPが 300なら MANAは 700になる.

* VS(PK) Type : HPとMANAの割合を4:6で分配する.
同等なレベルのBulkanの+15 Crash Axe + PADEを耐えるために HPを MPより多く投資することはお勧めしない. KAIは魔法師系列なので賢明に Spellを駆使して有利な戦闘をすることが望ましい.

良い参照になってほしいです.
Re: Laghaim global communication. ( No.17 )
日時: 2004/05/25 03:04
名前: key ID:

Hello, I am playing laghaim in Japan.
My character is a bulkan. A level is 257.
Please let me ask a question about guild war.
Although it has heard that the mine is not used in guild war, why is it in South Korea? Was specification changed?

It wishes that the day which can play laghaim together some day comes.(^_^)
Re: Laghaim global communication. ( No.18 )
日時: 2004/05/25 06:48
名前: Human Lv.250 ID:

Hi NiceGIRL

Thank you for your reply.
It seems to be that many Japanese players want ask you about Korean Laghaim.
You like a prophet(^o^)

Your reply make me feel that Korean Laghaim has been get high popularity.
It is a very enviable for us.
Because, Japanese Laghaim (EternalChaos) is on the decline in popularity.

Gamania's CEO Mr.Albert Liu said that Japanese Laghaim had been unsuccessful.
It gives us great shock.

But he also said that they continue it's maintenance and support.
Anyway, we Japanese Laghaimers are dying.(;_;)

It is a gleam of hope for us that Korean Laghaim grows up more and more.
Because it will makes Japanese Laghaim to be continued.
If not so, we must leave here in the near future.

Can you feel the growth of Korean Laghaim?

I am sorry for dark subject.
Re: Laghaim global communication. ( No.19 )
日時: 2004/05/25 07:34
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr. key.

私もみなさんと一緒にゲームをしたいです.(^_^)

韓国でも地雷投擲機を功城戦でよく使わないです.
Humanの補助装備の中にもよく使わない装備たちがあります.
韓国のGAMERは装備の戦術的な用途よりは各個装備の高い能力値が優先視されています.
CHARGE CANNONと LASER LAUNCHERが人気が一番多いです.
反対に,ROCKET LAUNCHERとMINE THROWERは大きく注目されることができない中です.
ROCKET LAUNCHERは弾薬の価格が殺人的だから理解ができますがMINE THROWERをよく使わない理由は私もよく分からないです.

GUILD 戦争時戦術的によく使えばとてもおもしろそうなのに....(;_;)

私もROCKET LAUNCHERの弾薬價格の下落とMINE THROWERの性能向上を祈ります.(^_^)
Re: Laghaim global communication. ( No.20 )
日時: 2004/05/25 08:17
名前: NiceGIRL ID:

Hi Mr.Human Lv.250.

予言者... 過讃です. ただ Laghaimの韓国ゲーマーであるだけです. ha.ha....(^^;)

韓国には多くのOnline Gamesがあります.
Online Gameの成敗は人気度とユーザー数が重要だが, 根本的には経営政策にたくさん左右されます.
韓国の Laghaimも競争社たちの Online Game 発売開始と対顧客運営の間違い等を通じて顧客の数字が激変しています.

2001年 Beta Serviceの時から今までゲームをして来た経験で推し量れば,
Laghaimも他の Online Gameらが持つ限界点に逢着するという感じを消すことができないです.

* ユーザーの高レベル化
* ITEMの現金価値下落化
* 新規加入者不足化

Nako Interactiveはこのような Online Gamesの限界点を乗り越えるために新しい戦略を樹立しているでしょう.
私の場合, 韓国の有力な Online Gamesよりも Laghaimが私によく似合うようです.
もう Planet Laghaim の住民になったような感じですね. (^_^)

まだ私の Laghaim 中の目標は完成されなかったです.

一応 Neo Progmare種族からPlanet Laghaimの平和を守りましょう.(^o^)

Thanx.
Re: Laghaim global communication. ( No.21 )
日時: 2004/05/27 16:18
名前: urotan ID:

------Japanese------
To : NiceGIRL

たくさんの情報ありがとうございます。
KAIが韓国で人気だと聞いて、私は嬉しいです。
私は2年以上KAIを育てていますので、日本のKAIの情報をお伝えします。

1.日本のWANDの価格(出品数が少ないため、正確ではないかもしれません。)

* CHAIN LIGHTENING (Lv.2 accumulation 2000) : about 20~30万
* SHOOTING STAR (Lv.2 accumulation 2500) : about 8000~10000万
* MAGIC SWORD (Lv.3) : about 300~500万
* ICE (Lv.3 cast cold 80%) : 2000~3000万
* STORM of CHAOS (Lv.4 cast confuse 100%) : 2000~3000万

* 充電剤 : 3(1~2万), 4(2~4万)

SHOOTING STARはまだ数が少ないため、値段が高いです。

------English------
To : NiceGIRL

Thank you for much information.
I am glad to hear that KAI is popular in Korea.
Since I am raising KAI for two years or more, I tell the information on KAI of Japan.

1.The price of WAND of Japan.(There are few exhibitions to an auction, it may not be exact.)

* CHAIN LIGHTENING (Lv.2 accumulation 2000) : about 20~30万
* SHOOTING STAR (Lv.2 accumulation 2500) : about 8000~10000万
* MAGIC SWORD (Lv.3) : about 300~500万
* ICE (Lv.3 cast cold 80%) : 2000~3000万
* STORM of CHAOS (Lv.4 cast confuse 100%) : 2000~3000万

* Charge agent : Lv.3(1~2万), Lv.4(2~4万)

There is still few SHOOTING STAR, and the price is high.
Re: Laghaim global communication. ( No.22 )
日時: 2004/05/27 16:20
名前: urotan ID:

------Japanese------
2.HPとMANAの割合
日本のKAIのHP:MANAの割合は、3つのパターンがあります。

* Normal Type1 : HPとMANAの割合を3:7に分配する。
これは、精神集中(LV.110から習得可能)を習得する前のKAIの通常配分です。
MANA SHIELDスキルによる耐久力を最大に発揮できる配分です。

------English------
2.The rate of HP and MANA.
The rate of HP:MANA of KAI in Japan, there are three patterns.

* Normal Type1 : The rate of HP and MANA is distributed to 3:7.
This is usual distribution of KAI before mastering CONCENTRATION-Skill(acquisition is possible from LV.110)
It is the distribution which can demonstrate the durability by MANA SHIELD skill to the maximum.
Re: Laghaim global communication. ( No.23 )
日時: 2004/05/27 16:21
名前: urotan ID:

* Normal Type2 : HPとMANAの割合を1:2(30:56)に分配する。
これは、精神集中(LV110から習得可能)を習得したKAIの通常配分です。
MANA SHIELDスキルにより3:7に分配されたダメージは、更に精神集中スキルにより
MANAに20%のダメージ削減が適用されます。

従って、HPとMANAの割合を30:56(大体1:2)に分配します。

しかし、精神集中スキルを習得したばかりのKAIは、MANAが不足しがちです。
そこで、多くのKAIはLV.200までの間に3:7配分から1:2配分へ徐々に移行したりします。

------English------
* Normal Type2 : The rate of HP and MANA is distributed to 1:2(30:56).
This is usual distribution of KAI which mastered CONCENTRATION-Skill(acquisition is possible from LV.110).
As for the damage distributed to 3:7 by MANA SHIELD Skill,
20% of damage curtailment is further applied to MANA by moral concentration skill.

Therefore, the rate of HP and MANA is distributed to 30:56(generally...1:2).

However, MANA tends to be insufficient for KAI which just mastered CONCENTRATION-Skill.
Then, a lot of KAI shifts to 1:2 distribution gradually from 3:7 distribution generally before LV.200.
Re: Laghaim global communication. ( No.24 )
日時: 2004/05/27 16:23
名前: urotan ID:

------Japanese------
* PK Type : MANAを2000~3000とし、残りを全てHPに割り振る。
日本では、このようなKAIを体質KAIと呼んでいます。
これはダメージ耐久力を極限に高める事に特化したKAIです。

例えば、ダメージがHPとMANAに1:2に配分されるとします。
つまり、3000のダメージを受ける場合、HPに1000、MANAに2000のダメージを受けます。
この時、HP:MANAを1000:2000に配分しているKAIは即死してしまいます。

しかし、HP:MANAを2000:1000にしておくと、上記のダメージを受けた時に、
MANAは0になりますが、HPは1000残るという現象が起きます。(これをシールドバグと呼んでいます)
この現象を積極的に利用して耐久力を大幅に上昇させています。

このようなKAIは死に難くなりますが、同時に連続した攻撃が苦手となり、
モンスターとの戦闘で不利になるようです。
これは極端な例ですが、HPとMANAの割合をHP側に多めに配分しているKAIも居ます。

------English------
* PK Type : MANA is set to 2000~3000 and all the remainder are assigned to HP.
In Japan, such KAI is called constitution-KAI.
This is KAI which specialized in raising damage durability to a limit.

For example, suppose that a damage is distributed to 1:2 for HP and MANA.
That is, when receiving the damage of 3000, 1000 is received in HP and 2000 is received in MANA.
At this time, KAI which has distributed HP:MANA to 1000:2000 will die instantly.

However, if HP:MANA is set to 2000:1000, when the above-mentioned damage is received,
MANA will be set to 0, but HP remains 1000. (it is called the bug of shield)
Durability is raised sharply, using this phenomenon positively.

Although such KAI stops being able to die easily, It seems that the continuous attack becomes weak,
and becomes disadvantageous by the battle with a monster.
This is an extreme example, KAI which has distributed more rates to the HP side of HP and MANA is also.
Re: Laghaim global communication. ( No.25 )
日時: 2004/05/27 16:25
名前: urotan ID:

------Japanese------
3. 功城戦で使用する地雷について
地雷1個のダメージは、2000とか2500程度と聞いています。
日本では、地雷を重ね置きする事ができます。
そのため、地雷を踏むと6000~10000overのダメージを受ける事もあります。
日本ではPKに地雷が良く用いられます。(地面が地雷だらけです)

もしかしたら、韓国では地雷の重ね置きができないのかもしれません。


以上が日本の状況です。
日本では攻城戦を利用したユーザーイベントをした事があります。
例えば、種族毎に分けた4つのギルドで戦う攻城戦です。

時間がありましたら、その時の概要と結果を報告します。

それではまた。

------English------
3.About the mine used by guild war.
The damage of one mine is hearing 2000 and about 2500.
In Japan, a number of mine can be piled up.
Therefore, if a mine is stepped on, the damage of 6000~10000over may be received.
In Japan, a mine is well used for PK. (The ground is full of mines)

It may be that in Korea, a number of mine can not be piled up.


The above is a situation of Japan.
In Japan, the user-event using the guild war has been carried out.
For example, it is the guild war played in 4-guilds divided for every race.

If there is time, I will reported that a result & outline at that time.

See you.
Re: Laghaim global communication. ( No.26 )
日時: 2004/05/31 20:53
名前: NiceGIRL ID:

Thanx. Mr.urotan.

日本でも KAIの Shield Cutの秘法が知られていますね.
(することは, 剣系列 BULKANの Slayer BUGも超必殺技に近いが...)
私やっぱり, KAIの種類を大きく BALANCE型と PK型で仕分けを作りました.
KAIをまだ経験して見なくて精巧な分配法は慣れないです.
KAI ユーザーである弟に聞いて見たらするという話が...
このごろの成り行きは, 主に Dungeon型, Field型そして PK用で分けられると言います.
PETを&&#63965;用, LEVELUPを重点にする弟は 1:3 配分でちょっと奇形的な KAIだと言いますね.

======================== Added ==========================

何日の間, ゲームの中の多くの KAIユーザー達に彼らの分配法に対して質問しました.
驚くべきな事実は, 私も分からない幾多のそれなりの分配方法があることを分かるようになりました.
Mr. urotan.の分配法を言うと, 皆真剣に考察してよほど Nice一方法だと誉めますね.
良い意見本当にありがとうございます.(^_^)
Re: Laghaim global communication. ( No.27 )
日時: 2004/05/28 00:28
名前: . ID:

「剣系列 BULKANの Slayer BUG」とは何ですか?
What is sword Bulkan's slayer bug?
Re: Laghaim global communication. ( No.28 )
日時: 2004/05/28 02:21
名前: Human Lv.250 ID:

Hi NiceGIRL

I'm glad for your polite reply.
Your personal character has give us very good impression.
Some persons praised you at the short bbs named "一言板".
Did you see it?(^^)

Back to the subject.
Korean Laghaim seems to be still better situation.
However, I get the impression that it has the same obstacle as Japanese one.

I think that the end of Japanese Laghaim may be near one.
I know that there is the end in all things.
Nothing lives forever...But...

I have played this game for 2years or more.
Laghaim is the first online game for me and it gave me a lot of "online" friends.
The reason why I am still here is that my friends are here.
I am the same feeling as your feeling of "The resident of Planet Laghaim".

Even if Laghaim is over, I may be able to emigrate with my friends if there is a game just like Laghaim.
But I have not ever seen the game like it or there may be nothing like it.

By the way, Do you know something about the inheritor of Laghaim?
I have heard the name "Laghaim2" before, but know nothing.

I apologize to you, Mr.BuCCi, and everyone, for writing negative subject.
However, this is my honest feeling.(^^;)
Re: Laghaim global communication. ( No.29 )
日時: 2004/05/31 21:14
名前: NiceGIRL ID:

Thanx. Mr. Human Lv.250.

日本の Eternal Chaosが存在の危機ですね?(;_;)
現在では, LAGHAIM2はうわさです.
現在韓国の LAGHAIMはそのように存亡を脅威受ける水準ではないです.

私たちは Lahaimerだが, LAGHAIMを冷徹に評価する必要もあります.
幾多の 3D形態 Online Gameで Laghaimは操作が一番楽で凉しい軸に属します.
一方, 単純な Status/Skillによる低いゲーム性の問題もあります.
韓国では短所を補って長所を著しく表わすためにゲームのパッチとアップグレードを続くところです.

まだもうちょっと時間をかけて見る必要がありそうです.
私も, ずっと Laghaimerで残るように願います.
一言板? 今日一度入って行って見ます. こちらの UIはまだ不慣れでよく歩き回ることができないです.
今後とも多い対話があるように願います. Thanx.
Re: Laghaim global communication. ( No.30 )
日時: 2004/05/31 21:18
名前: NiceGIRL ID:

Hi. Mr. ..

「剣系列 BULKANの Slayer BUG」はゲームの BUGです.
したがってお教え致すことができないです. (すなわち Patchになるでしょう.)
内容では, Slayerの作動インターバルを減らすのです.
Re: Laghaim global communication. ( No.31 )
日時: 2004/06/01 22:30
名前: NiceGIRL ID:

Hi. Laghaimers.

韓国では今週に種族 Skillパッチが進行されますね. 体験した後, 経験記を書きます.
(On the TEST SERVER)
特に三番目が期待されます.

* 1. Changing : "Ruin Barrier"(Quest item) Trading Enable
* 2. Adding : Human's HIGHMETA Shield
* 3. Adding : Multiple Attack Skills

- from GM -
Re: Laghaim global communication. ( No.32 )
日時: 2004/06/04 22:06
名前: NiceGIRL ID:

Hi Laghaimers.

現在,韓国の Test Serverでは各種族たちの "Multiple Attack Skill"がテスト中です.
Test Serverで進行中なのでReal Serverに導入する時ちょっとBalance修正があるでしょう.
一応, Testerとして Testの所感を申し上げます.
今日は Humanの多重攻撃Skillに対するPreviewです.

1. Human : CARPET BOMBING
Skillを使えば,爆撃機が過ぎ去りながら絨毯爆撃を始めます.目標は炎海がになります.
よほど力強いです!!!!基本武器だけ充実だったら破壊力はもっと力強くなります.
Human 3人以上が同時に使えば無敵に近いです. たぶん Balancing 調整されそうです.
(FullSkillup : Lv.229, Damage : 4000-5000(Estimate), Electric : 250-300)

Human種族たち, 非常に喜んでいます....
SHAILON Fieldに Human Partiesが群がって歩きまわって多重攻撃を通じて Dinosaur Monstersを瞬間的に消滅させます.(+_+)

.. 次は, Bulkan Testをする予定です.

Thanx. For The Peace of Planet Laghaim
http://sunddol.cafe24.com/bbs/data/lag_etc/(06_03_04)20;29;00.jpg
(Screen Shot : Paste This Address into your Browser)
http://sunddol.cafe24.com/bbs/data/lag_etc/(06_03_04)18;28;55.jpg
(Kai's M.A.S. "GIANT WHIRLWIND"暴風周りの死骸たちを注目してください... 全部一発に 死...)
http://sunddol.cafe24.com/bbs/data/lag_etc/(06_02_04)11;53;21.jpg
(Human's HIGHMETA Shield)
*このScreen ShotはファンサイトのS.S.BBSでLinkしました.
Re: Laghaim global communication. ( No.33 )
日時: 2004/06/05 00:19
名前: BuCCi  <info@bucci.vis.ne.jp> ID:

Hi Mr.NiceGIRL ^^

Thank you for information useful each time.
I supprised damage about a CARPET BOMBING....
I want to TestServer in japan.. and play on newest patches.

and.I have interest a Bulkan's skill.

yesterday, Applied some paches to Eternal Chaos.
But, it has a few bugs...
example,
If Aidia use a summon stone while Dragon's breath attack,Program will go down...
its error kind of abnormal termination.
Re: Laghaim global communication. ( No.34 )
日時: 2004/06/28 05:37
名前: NiceGIRL ID:

Long Time No See! All.

業務のためゲームとBBSに接続することができなかったです.
(いつまたゲームを接続するようになるか分からないです.)

このごろ,韓国では有名Online GameのFreeServerを運営する事が多くて非常に混雑です.
多くの不法個人Serverの出沒が多いです.

まだ,Laghaimの不法個人Serverは見つけることができなかったんですが非常に心配になりますね.

不法 FreeServerは構築するのも利用しないのを望みます^^
MU, Ragnarok Online 等々の大作たちが切ないです.

Have a nice day!
Re: Laghaim global communication. ( No.35 )
日時: 2004/06/29 18:54
名前: Embla ID:

does anyone have picture of the aidia Lv200 skill? or any info at all about it?
Re: Laghaim global communication. ( No.36 )
日時: 2004/06/29 23:43
名前: pontegi ID:

To whom it may concern,

A short talk about how much we love Laghaim.
I've read the above comments and just felt like writing something.
I am a Japanese Laghaimer, lvl160, and my wife is korean lvl.212.
My wife is new to Japan, cannot speak Japanese. When she first came to
Japan, she was playing Korean Laghaim in Japan, but last December, she could no longer play there(system changed) so she started playing Japanese Eternal. At first she had no friends or anyone to talk to, but several months later, she made few friends, and now a lot of friends. Laghaim is not just a fun game to us. Its part of our life, and knowing users are declining, hope it just continues forever, like the title "ETERNAL" Chaos.

An apology for a long message..
Re: ( No.37 )
日時: 2006/05/30 00:14
名前: Goose14  <onlinepharmacy49@hotmail.com> ID:

http://www.heartway.ru/asta-travel/rest/tamiflu/tamiflu.htm
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